torsdag 27 augusti 2009

Snart slutpumpat och gräsänkling

Beslutet är fattat; det blir ingen mer amning eller pumpande. Från och med lördag blir det bara modersmjölks-ersättning för fröken Elin. Bröstpumpen har snart gjort sitt.

K har nu försökt att amma några gånger, men det fungerar helt enkelt inte. Såriga bröstvårtor och mjölkstockningar avlöser varandra och att behöva sitta uppkopplade mot bröstpumpen ungefär 6 timmar varje dygn utan att kunna flytta sig ur fläcken bara för att Elin ska få bröstmjölk är helt enkelt inte försvarbart, framför allt inte när det till och med gör ont att pumpa.

Barnmorskan på BVC såg till att läkaren skrev ut recept på en medicin som avbryter mjölkproduktionen. K tänkte hämta ut medicinen i Karlskrona i eftermiddags, eftersom hon åkt dit, men de hade ingen hemma förrän på lördag. Så några dagar till får hon stå ut innan hon kan koppla ner sig från pumpen.

Karlskrona ja. K tog Elin och Ebba med sig och åkte dit nu i eftermiddags. Hon ska på en kräftskiva på lördag, men eftersom jag ändå kommer jobba både då och i morgon tyckte hon att hon lika gärna kunde åka dit redan nu så hon kunde träffa sina föräldrar lite.

Faktiskt ska det bli skönt att vara själv hemma i några dagar. Klart jag kommer sakna dem, det gör jag redan, men möjligheten att få sova så mycket jag behöver eller kunna sitta vid datorn eller tv:n och ta det lugnt utan att bli störd av någon som ska matas är faktiskt ganska trevlig. Så nu är frågan vad jag ska äta i kväll. Pizza kanske? Känns slött, men nu kan jag slöa utan att få allt för dåligt samvete, i alla fall i några dagar.


Vill du har mer trafik till din blogg? Prova Viraltrafik. Snabbt och enkelt.

1 kommentar:

  1. Tänka att våga ta ett sånt modigt beslut. Stora applåder i från mig!

    Varför utsättas för en plåga bara för att det är så viktigt med bröstmjölk?
    Det är bra att det finnas alternativ.

    JAg överlevde amning en gång för länge sedan...mina barn är halvstora nu ( 11 och 14)Men åsikterna fanns hur mycket och hur länge och allt. Tur jag hörde så dåligt;-)

    HA en skön helg!

    SvaraRadera