lördag 1 augusti 2009

Skiftestid

Elins ögon har börjat ändra färg. Från blå, som ju alla nyfödda har, har de nu börjat dra sig åt det grå hållet. Hur vet jag det då? Jo, Elin har börjat upptäcka att man kan titta på saker. Så fort hon är vaken nu scanar hon av omgivningen, med fokus på ljuskällor. Det går även att få henne att flytta blicken om man håller något intresant precis i kanten av hennes synfällt, varpå hon vrider på huvudet och försöker fästa blicken på det man viftar med.

Elins genom tiderna första bad har skett idag. Hon uppskattade det så där lite lagom mycket, med en del skrik och gnäll. Hon var iofs lite hungrig redan när hon gled ner i det oljeskimrande vattnet, vilket kan ha påverkat humöret. Efteråt var hon hal som en ål och såg ungefär som en yngre version av Billy Idol i håret, fast med mörk kalufs.

Jag har nu placerat min blogg i Malmöbloggkartan.se! Vi får se om det renderar i några nya läsare. Läsare är inte huvudskälet till att jag skriver, men jag känner ändå att det hade varit kul att ha någon som tycker det man skriver är i alla fall lite intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar