söndag 2 augusti 2009

Roadtrip

Första längre bilresen avklarades utan problem. 2,5 timme i bilen från Malmö till Karlskrona och Elin sov sött hela vägen.

Eftersom både K:s och mina föräldrar bor i Karlskrona blir det ofta att vi åker dit. Resan brukar normalt göras med samma förare hela vägen, men den här gången var jag tvungen att byta och sätta mig där bak efter ett tag. Jag var helt enkelt för trött. Jag hade inte känt av det tidigare, men jag tror att när jag tvingades koncentrera mig på något, i det här fallet att köra bil, kom tröttheten över mig. Skönt att K var med och att hon kände sig pigg nog att köra resten av vägen.

Amningen är fortfarande ett problem för K. Mjölken rinner förmodligen till som den ska, men det ibland gör det jävulskt ont precis när Elin börjar amma. Bröstvårtorna är lite såriga och det kan nog vara så att det är svårt för dem att läka när Elin är på dem hela tiden. Jag hoppas att det ska ordna sig snart, för det är inte roligt att se K när hon ska börja amma. Det har gått så pass långt att K börjar jaga upp sig långt innan Elin vaknat, eftersom hon vet vad som väntar.

Annars kan det här bli en bra dag. Elins äldsta kusin, A, fyller 4 och ska ha vuxenkalas. Han har pratat om detta i nästan ett halvår och verkligen längtat. Eftersom vi inte visste riktigt hur vi skulle må så här kort tid efter förlossningen förvarnade vi om att vi kanske inte skulle kunna komma. I går ringde A och frågade om vi ville komma. Han blev glad när jag sade att vi var på väg till Karlskrona och att vi kommer på kalaset. Dessutom är vädret bra och det har hintats om att det ska grillas, så det kan bli ett somrigt och bra kalas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar