fredag 14 augusti 2009

Hon sov gott

Natten gick bra. Elin sov som hon skulle och när hon var vaken var hon lugn och lätt att handskas med, så när jag kom hem var K glad och pigg och det kändes som om hon var en aning stolt också.

I dag har jag sovit nästan hela dagen, ska ju jobba i natt igen. Framåt eftermiddagen behövde K fixa och dona lite, så då kom hon in med Elin till mig. Hon lade Elin bredvid mig och hon sov sött. Efter en stund började hon gny lite och var på väg att vakna. jag tog upp henne och lade henne på min bröstkorg. Känslan när Elin då slappnade av och lugnt somnade om var väldigt härlig.

Nu sitter jag här i min ensamhet. K har åkt hem till sin bror och hans familj och tog Elin med sig. Jag föredrog att stanna hemma och vakna till i lugn och ro. Men jag längtar tills dess att de kommer hem, så vi hinner vara lite familj innan jag ska till jobbet igen.

1 kommentar:

  1. Vilken fin och personlig blogg. Hoppas ni får en trevlig helg.

    SvaraRadera