måndag 24 augusti 2009

Grattis!

Idag fyller Elin 1 månad. En aktningsvärd ålder när man är så liten som hon är. Faktum är att hon aldrig varit äldre än så här. Jag överlämnar härmed mina hjärtliga gratulationer och tillönskar henne ett fortsatt bra liv.

Jag kan inte fatta att tiden går så fort. Helt plötsligt börjar jag förstå vad far- och morföräldrar snackade om när jag var liten. Ni vet, det där om att man hade växt så mycket sedan förra gången man träffades medan man själv tyckte att det hade ju inte gått så lång tid och man bara ville springa ut och leka. Jag kan känna den känslan när jag varit på jobbet en dag; att jag varit borta från Elin länge och missat en massa.

När jag sedan tänker liter mer rationellt på situationen inser jag så klart att det inte har hänt så otroligt mycket på de 10 timmar jag varit borta från hemmet. Överhuvudtaget går den lilla damens utveckling ganska långsamt. På intet sätt långsammare än den ska, men det händer ju inte så mycket så här i början. När hon är vaken ligger hon oftast och kikar lite omkring sig. Det som är roligt är att hon börjat titta mig rakt in i ögonen. Och småle... Hon ser så nyfiken ut när hon ser på mig, som om hon undrar vem jag egentligen är och vad vi ska hitta på framöver. Så klart förstår jag att det är jag som lägger värderingar och önskemål i den där blicken, men det känns inte mindre underbart för det.


Vill du har mer trafik till din blogg? Prova Viraltrafik. Snabbt och enkelt.

4 kommentarer:

  1. Hallå! :) Vad har du för dig idag?

    SvaraRadera
  2. Vad kul att läsa en pappablogg för en gångs skull! Kan meddela att om du tycker att det är mysigt med en 1-månadsknodd, så vänta ett par månader till! Underbart! Har själv en 5-månaders och särskilt hans pappa tycker att det blir roligare och roligare ju mer plutten vågar släppa tutten och se fördelarna med en pappa ;)

    SvaraRadera
  3. @Simone: Tja, det vanliga.

    @Jenny och @jennie: Vad roligt att ni gillar bloggen. Tack!

    SvaraRadera