lördag 15 augusti 2009

Det rullar på

Även andra natten gick som ensamförälder gick bra för K. Elin sov från 12 till 05, och var lugn större delen av tiden. Det känns skönt och gör att jag inte har lika dåligt samvete när jag måste åka till jobbet.

Jag går nu in på tredje nattpasset på rad och känner mig redan nu, kl. 22.30, trött och sliten. Undrar hur det kommer kännas vid fyra-tiden. Det brukar inte vara några större problem med nätter, men jag tror att sömnunderskottet jag hade redan innan jag gick på nattpassen har gjort jag nu känner mig extra mosig. Dessutom vill jag ju inte sova hela dagen hemma, dels för att jag gärna umgås lite med familjen, dels för att K ska kunna få i alla fall några minuter Elin-fri tid. Jag tror att det här med barn kommer kräva lite annan planering än vad som behövts tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar