torsdag 20 augusti 2009

Så trött, så trött...

Att jobba tre nätter i rad direkt följt av ett eftermiddagspass, som sedan följs av ett kvällspass som sedan följs av ett dagpass som dessutom förlängs med fem timmar på grund av stök på stan samtidigt som man under sin lediga tid ska försöka avlasta K med Elin...det är helt enkelt ogörligt. Tanken var att jag skulle jobba dag torsdag och fredag och sedan ta ett kommenderat övertidspass på lördag oxå. Det blev så att jag tog semester torsdag fredag för att överhuvud taget överleva. Ingen på jobbet verkade klandra mig. Snarare fick jag uppfattningen att det mer än väl förstod att jag nog var en aning trött just nu. Kan bero på att många själva är, eller har varit småbarnsföräldrar, och jobbar skift i ett yrke där arbetstiden kan kastas om med ganska kort varsel.

Jag har märkt på mig själv att mitt tålamod har varit betydligt begränsat de senaste dagarna. Bristen på sömn gör mig väldigt lättirriterad, framför allt när jag varit tvungen att gå upp på natten eller tidigt på morgonen. Redan nu märker jag skillnad, efter att ha haft en ledig dag och kunnat ta igen lite sömn. Jag får nog hålla koll på det där. Även K har lagt märke till att jag varit väldigt kort i tonen ibland och hon tycker inte att jag är till så mycket hjälp när jag går runt och bara är småförbannad hela tiden.

Nytt besök på BVC idag. Elin växer som hon ska, hon väger nu in på 4600 gram, en ökning med 220 gram sedan förra veckan och hon är 56.5 cm lång. Det innebär att hon växt mer på längden än på bredden så att säga. Varken K eller jag är ju särskilt långa, så vi får väl se vad som händer.

K provade att amma idag igen. Det sket sig direkt. Ganska omgående fick hon ett nytt sår på bröstvårtan och då använde hon ändå ett amningsskydd av silikon. Som det ser ut nu kommer det nog inte bli mer amning och K är ruskigt trött på att pumpa bröstmjölk. Vad hon än beslutar sig för att göra kommer jag stötta henne i sitt beslut. Elin kommer inte avlida om hon inte ammas och förmodligen kommer K bli lugnare om hon beslutar sig för att vi kör med mjölkersättning framöver. Det säger hon även själv, men samtidigt vill hon så gärna att det ska fungera med amningen. Fortsättning lär följa.

2 kommentarer:

  1. Kämpa på! du gör det bra!! Kramar från en som älskar att läsa din blogg! =)

    www.thebigj.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Tack för stöttningen. Ibland är det ruskigt jobbigt!

    SvaraRadera