tisdag 22 september 2009

Smelly girl


Nu har vi hållit på med modersmjölksersättning i några veckor och  det fungerar hur bra som helst. Elin äter som hon ska och växer så det knakar. K mår betydligt mycket bättre, har inte konstant ont och kan dessutom lägga en del av matningen på mig. Vilket jag verkligen uppskattar. Det ger en viss sorts närhet att få sitta med Elin i famnen och se till att hon får i sig den mat hon behöver.

Det här med ersättning har dock medfört en viss försämring. Tidigare vid blöjbytena, när Elin hade gjort mer än att kissa, luktade det svagt av senap. Thats it! Det gör det inte nu. Nu sprider sig en doft som påminner mig om vad det är som verkligen ligger i den där blöjan.

Detta är egentligen inget problem, bara en förändring. Och det vet ju alla som har gått igenom en omorganisation på jobbet att förändring är av ondo. Därför uppskattar jag inte upplevelsen av en Smelly girl på skötbordet, även om det på intet sätt är värre än att jag klarar av det.

För övrigt är jag ledig i några dagar nu, fördelen med att jobba skift och ha möjlighet att periodplanera sitt schema. Vi hade planer på att åka till Karlskrona och/eller stugan, men vi blir nog kvar här i Skåne och laddar om batterierna. Eventuellt blir det en tur till Ystad i morgon, för att inhandla kaffekoppar. Räkna ut vuxenpoängen på det, den som kan.


Vill du har mer trafik till din blogg? Prova Viraltrafik. Snabbt och enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar