måndag 28 september 2009

Dagarna bara försvann, sen blev det utflykt.

Att jobba tre nattpass i rad tar ut sin rätt. Jag har ingenting emot att nattjobba, men när det blir mer än två nätter i rad börjar jag känna att det tär. Det är inte så farligt när jag väl jobbar, men sen ska man försöka sova för att komma i form till nästa nattpass. Dessutom vill man hinna var en aning social med sin familj, vilket i mitt fall knappt är möjligt eftersom jag i regel behöver sova rätt länge.

Så för att få lite kvalitetstid efter sista natten beslutade jag mig för att helt enkelt skita i att sova när jag kom hem på morgonen. Jag har gjort det någon gång tidigare och det fungerar så länge jag inte känner mig helt slut när jag kommer hem och om jag ser till att hålla mig sysselsatt så jag inte sitter och somnar.

Så vi beslutade snabbt och lätt att vi skulle åka till Kullaberg på utflykt. Jag hade aldrig varit där innan och det är ju aldrig fel att vidga sina vyer.Så vi packade in hela familjen i bilen, något vi fått förvånansvärt bra rutin på vid det här laget, och styrde norrut.

Självklart tog vi ett stopp i Höganäs, det ligger ju ändå på vägen. Den här gången inhandlade vi lite nya tallrikar och jag hittade till slut en alldeles egen kaffemugg. Därefter fortsatte vi till Mölle, där vi lunchade på Mölle Krukmakeri, ett alldeles jättetrevligt café/krukmakeri med fantastiskt god silltallrik och tomatsoppa. Rekommenderas varmt.


Så småningom landade vi på Kullaberg utan att jag somat. Vi lastade Elin i bärselen och trampade iväg. För er som inte varit på Kullaberg kan jag berätta att det i princip rör sig om en stor klippa som stupar ner i havet. Naturen och berget är en aning speciell och jag hade riktigt trevligt under den dryga timmen som vi gick runt och tittade. En del bra bilder fick jag med mig hem oxå.

Körningen hem fick K stå för. Vid det laget kände jag mig ganska trött, eftersom jag inte sovit på nästan 24 timmar och så fort jag satt mig i baksätet slumrade jag in gott och vaknade inte förrän vi var i Malmö igen.

På det hela taget blev det en lyckad liten resa och vi har sagt att vi får åka tillbaka och utforska mer av Kullaberg en annan dag.


Vill du har mer trafik till din blogg? Prova Viraltrafik. Snabbt och enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar