torsdag 29 oktober 2009

Babysim och vaccin

Veckan har nu kommit till torsdag och den hektiska helgen och tidiga vecka 44 ligger nu bakom oss.

I måndags hade vi premiär för babysimmet. En mycket rolig upplevelse som gick alldeles galant. Fortsätter hon på den inslagna vägen kan hon förhoppningsvis utveckla en riktigt bra vattenvana så småningom Elin uppförde sig exemplariskt och gled runt i vattnet med mig som förare. Det är bara en förälder per barn som får bada så K och jag har sagt att vi ska försöka bada med henne varannan gång, vilket mitt schema verkar tillåta.

Tisdagen bjöd på vaccinering för Elin. Inte mot svininfluensan, det är hon för liten för, utan mot en massa annat, som polio, stelkramp och de tre pricksjukdomarna. En spruta i varje lår och enligt K som var med vid händelsen var det inget som Elin direkt uppskattade. Efter sprutorna har Elin varit lite gnällig och kinkig, men eftersom det kan bli lite biverkningar i samband med att kroppen lär känna sina nya inkräktare är det inget vi oroar oss så värst över. Klart är i alla fall att Elin velat ha mig och K närmre till hands de senaste dagarna. I vanlig ordning har K fått dra det tunga lasset, eftersom jag har den dåliga smaken att ge mig iväg till jobbet på hyfsat regelbunden basis.

I dag skulle jag varit ledig, men chefen lockade med ett övertidspass och eftersom pengar i plånboken alltid är trevligt ska jag snart bege mig iväg till Lund för att jaga bus. Ett inte helt självklart beslut det där med att välja att vara borta från familjen, det ger verkligen lite blandade känslor. Jag vill ju helst inte missa tid med Elin, men förhoppningsvis ska jag ju vara lite pappaledig så småningom.


Vill du har mer trafik till din blogg? Prova Viraltrafik. Snabbt och enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar